29 octombrie 2009

Si o luni ploioasa...









Luni a fost o zi ploioasa care mi-a dat o stare ingrozitoare de leneveala.Nu am avut chef de nimic toata ziua.
Haruto a fost si el plictisit cu toate ca ne-am jucat fel si fel de jocuri.Statea numai la geam si seuita cu jind afara.
Pe la ora 16 ploaia s-a oprit putin,desi cerul era inca negru si amenintator.Si am iesit amandoi la o mica plimbare ,pana la marketul din cartier ,sa cumparam fructe.
Afara miroasea a pamant reavan si a frunze ude.Muntii nu se vedeau de ceata.
Zgribuliti ne-am intors acasa,unde gargarita mica a facut nani si mama s-a apucat de treburile domestice cu toate ca ar fi lenevit mai departe.
Mi-e groaza de vremea care v-a veni.Iernile aici sunt lungi si pline de zapada.
Iar casele japonezilor nu pastreaza deloc caldura in ele atunci cand opresti sursa de incalzire.
Mi-e dor de soba mamei de acasa...

6 comentarii:

Bejenaru Gabriela spunea...

nici la noi vremea nu este mai frumoasa,sa vedem daca vom avea zapada anul acesta,caci toti isi dau cu presupusul dar nimeni nu spune exact ceva fi,sa fiti fericiti si sa rasara soarele pe strada voastra.

Danae spunea...

Ce peisaje frumoase sunt la voi!

APRIL spunea...

Gabriela ,multumesc pentru vizita.
Si eu astept soarele sa rasara...dar inca bajbai in semi-intuneric.Insa am speranta ca in curand va apare.
Numai bine va doresc si multa sanatate.

APRIL spunea...

Multumesc Danae.Incerc sa redau in pozele doar o mica parte din frumusetea locurilor de aici.
Te mai asteptam cu drag pe la noi.

MONONOKE KITCHEN spunea...

De ce nu pastreaza caldura casele japonezilor? Sunt peretii subtiri sau sunt materialele de constructie de vina? M-ai facut curioasa!

APRIL spunea...

Mononoke ma bucur de vizita.
Da ,casele japoneze in mare majoritate sunt facute avand schelet de fier si pereti de lemn. Nu ma pricep sa dau prea multe detalii despre constructii insa,casele lor sunt facute din aceste materiale inca din vechime.
Japonia este o tara ce are parte de multe ploi ,iar vara ,tsuyu,anotimpul ploios care face aerul de irespirat,favorizeaza umezeala.De aceea casele japonezilor nu sunt facute din caramida sau ciment.Acesta este doar unul dintre factori.Inca unul destul de important este frecventa cutremurelor de pamant.
Desi multe case s-au prabusit la cutremur din cauza peretilor subtiri ,strivite de acoperisul mult prea greu.In curand am sa postez un mic articol despre casele vechi si noi ale japonezilor.
Daca locuiesti la bloc ai surpriza sa auzi cam tot ce se intampla pe la vecini.